Thursday, May 13, 2010

:: BOLEH KE?? ::

semlm aku telah menonton piala thomas brsama ayahanda trsayang.. tengok kt tv je pn.. match suku akhir antara MALAYSIA & DENMARK.. aku ni bukanlah fanatik sukan.. tp kalo ade tu layan je..

sebelum tengok match tu aku ada tengok komen2 penyokong tentang match sebelumnya.. sebelum tu malaysia lwn jepun.. kalah 2-3.. ade org komen positif dan ada jugak yg negatif.. tapi team malaysia dh buktikan diorg masih ada lagi semangat juang yg tinggi..

masa lawan jepun tu aku xtengok pn full match.. yg sempat aku tengok pn masa hafiz hashim main.. mamat tu kalah time tu.. malam lepas match ngan jepun tu aku tengok berita dan ada cerita xbest tentang salah seorg pemain badminton kita..

aku rasa atlet2 malaysia ni kurang dari segi mentaliti la.. maybe kita tau yg diaorg ni pressure sbb harapan penyokong sgt tinggi.. nk menjulang piala thomas lepas last malaysia menang masa thn 1992..

aku penah gak rasa camtu.. walaupun aku ni bukan atlet tp kadang2 tu termain gak la game2 biasa.. org harap kita boleh menang tapi hakikatnya kalah menang tu adat bertanding.. xsemestinya sentiasa je kita boleh menang..

bila tengok match suku akhir semalam, aku rasa pemain2 badminton kita ni xlah teruk sgt.. kalo kena cara dan gaya diorg akan dapat semangat juang yg tinggi.. penyokong2 pn masih ramai yg sokong diorg walaupun kontroversi melanda skuad badminton kita.. tu yang kita nk.. semangat 1 malaysia..

lepas ni kita tunggu la plak match separuh akhir malaysia lawan china.. walaupun kita tau china mmg fav team tp kita still kena sokong pasukan malaysia.. kalo kalah pun biar la kalah yg brmaruah..

No comments:

Post a Comment

Bali 2016 - Blue Point Beach, Balangan Beach, End of Trip

Hari terakhir di Bali, kami minta Aris pick-up jam 12 tengahari sebab senang boleh check- out hotel terus. Pagi macam biasa sarapan kat ...