Saturday, April 4, 2009

KETIKA CINTA...

tadi aku tgk cerekarama rindu bertasbih kat youtube.. pas abis tgk cite tu aku jumpe trailer filem ketika cinta bertasbih adaptasi dari novel KETIKA CINTA BERTASBIH KARYA HABIBURAHMAN EL SHIRAZY..


pas aku dengar lagu tema cite tu aku jumpe plak lagu tema
PEREMPUAN BERKALUNG SORBAN.. sume cite indon je ni.. tapi yg menarik minat aku adalah lagu tema perempuan berkalung sorban tu.. lagu asal opick nyanyi.. ala.. yg pencipta lagu dealova tu..


tapi versi baru siti nurhaliza nyanyi.. tajuk lagu tu
KETIKA CINTA.. mungkin lagu ni ade yg dh penah dengar sebelum ni.. tapi yg penting aku yg baru dengar n jumpe.. memang best giler lagu ni.. first aku dengar gune headphone.. meremang bulu roma aku seh.. lirik pun touching abis.. try r korg hayati lagu ni.. kalo blh korg cari n dengar sendiri..



KETIKA CINTA

Ada tiada rasa dalam jiwa
Rindu akan memanggil-Mu
Karna setiap jiwa t'lah bersumpah
Setia hanyalah kepada-Mu

Bila cinta ada di dalam jiwa
Wangi bunga dunia tanpa nestapa
Segala yang dirasa hanyalah Dia
Hati 'kan memuja hanya pada-Nya

Ketika cinta memanggil
Gemetar tubuhku
Ketika cinta memanggil
Hangatnya nafasku
Ketika cinta memanggil
Menderu sang rindu
Ketika cinta memanggil

Rindu... rindu... rindu qalbu
Memanggil-manggil nama-Mu
Seperti terbang di langit-Mu
Tenggelam di lautan cinta-Mu

Bertabur qalbu yang rindu
Melebur menjadi satu
Bagai menari diiringi pelangi
Ketika cinta memanggil

No comments:

Post a Comment

Bali 2016 - Blue Point Beach, Balangan Beach, End of Trip

Hari terakhir di Bali, kami minta Aris pick-up jam 12 tengahari sebab senang boleh check- out hotel terus. Pagi macam biasa sarapan kat ...