Tuesday, August 11, 2009

H1N1 BECOME WORSE...

PERHATIAN!!
PERHATIAN!!
PERHATIAN!!


h1n1.. sume sedia maklum ttg penyakit ni.. sape yg xtau pasal h1n1 ni aku rase org tu 'something wrong'.. hari ni punya berita ade lg 6 kematian menjadikan kes kematian h1n1 skang dh 41 org.. penyakit ni mmg psycho la.. walaupun kita xde tanda2, rase cam nak terkena pn ade..



contohnye petang td.. aku balik dari talk cam bese naik bas.. ade gak la 3 4 org yg pakai mask.. aku pn xtau la ape tahap keseriusan bdk2 tu.. tapi kita yg tgk ni pn ter'psycho' ngan diorg.. badan terus rase seram sejuk.. tekak plak tetiba rase gatal2.. hidung pn tetiba rase sakit.. memang psycho giler.. yg penting skang ni mindset kita.. selagi kita mengamalkan langkah berjaga2 insyaAllah kita blh elakkan penyakit tu.. kalo sape2 rase xsihat cepat2 la gi hospital @ klinik.. jgn biarkan je.. kalo yg dah ade simptom2 tu jgn lupe pakai mask.. sume tu bkn utk kebaikan kita je tapi utk org sekeliling gak..


buat family n kawan2 yg aku sayangi, JAGALAH DIRI ANDA SEBAIK2NYA.. KALO ADE SIMPTOM2 H1N1, CEPAT2 DAPATKAN RAWATAN.. TGK2 LA IKLAN YG ADE KAT TV TU.. SUME TU SGT BERGUNA.. aku doakan sume org2 yg aku sayangi sentiasa selamat hendaknya.. jauhkanlah mereka dari musibah dan malapetaka.. amin..

No comments:

Post a Comment

Bali 2016 - Blue Point Beach, Balangan Beach, End of Trip

Hari terakhir di Bali, kami minta Aris pick-up jam 12 tengahari sebab senang boleh check- out hotel terus. Pagi macam biasa sarapan kat ...