Friday, November 27, 2009

:: PERMATA NEGARA ::

first of all aku nk ucapkan salam idul adha buat semua.. Especially kpd classmate aku adharina.. Hehe.. Gurau je adha ye.. Skang ni aku kat pasir gudang di teratak kaluargaku.. Hehe.. Ayat xblh blah.. Dh la tu.. Sebenarnya aku nak cite benda lain.. Cite ni pasal anak sedara aku yg sulung.. Ayunie nama dia.. Ayunie ni memang dok ngan mak ayah aku so faham2 je la dia camne kan.. Lebih kpd baka mak aku yakni banyak cakap.. Aduss.. Xlarat aku nk layan kerenah dia.. Banyak benda yg dia buat dh gaya orang tua dh aku tengok.. Mungkin ada pro dan kontra utk budak besar tu.. Ayunie ni umur dia baru lbh kurang 2 thn 8 bln.. Ada la satu hari tu.. Aku xingt hari pe.. Tp malam tu ade tayang cite godzilla kt tv2.. Sia ayunie ni tengok dia panggil godzilla tu buaya.. Xkisah la tu kan.. Budak2.. Yg kelakarnya boleh plak tengah2 tengok cite tu dia brcakap sorang2.. Ala2 brmonolog dgn diri dia la.. Korang nak tau dia cakap pe.. Dia cakap "buaya? Tipulah.." haha.. Aku ngan mak aku dh bantai gelak dah.. Budak besar tu boleh fikir camtu.. Budak2 skang ni memang advance terlebih.. Pada aku mesti dalam fikiran dia, dia pun fikir benda tu macam xlogik.. Bayangkanlah.. Mesti dia fikir ade ke buaya besar gabak macam dlm cite godzilla tu kan.. Yg bese dia tengok xla besar camtu.. Itulah anak2 kecik zaman skang.. Diorg dh tradvance so kite kena pandai la corakkan hidup diorg.. Diorg ni cepat ikut ape yg kita buat.. So be careful dgn ape jugak yg kita buat depan diorg..

No comments:

Post a Comment

Bali 2016 - Blue Point Beach, Balangan Beach, End of Trip

Hari terakhir di Bali, kami minta Aris pick-up jam 12 tengahari sebab senang boleh check- out hotel terus. Pagi macam biasa sarapan kat ...