Wednesday, March 20, 2013

:: DEAR LEADER, PLEASE BE HUMBLE ::

Hujung minggu itu hari, ada la aku terjumpa dengan sorang budak. Kenal masa aku kerja kat site dulu. Bermulalah sesi luahan perasaan. Hehehe. 

Budak tu cerita sekarang kat site dah xmacam dulu. Dah macam berpuak2. Dulu happy je kerja dalam satu group. Xde yg kurang xde yg lebih. Dulu masa kakngah ada, best je. Erk! Terkembang sekejap aku. Hahaha. Xlah terkembang sebenarnya tapi lebih kepada terharu. Huhuhu.

Memang best pun masa kat site dulu. Walaupun kerja kadang2 stress tapi boleh layan lagi. Layan kerenah budak2 yg macam2 pesen tu kan. Agak2 dah sejuk beku dalam kabin, boleh keluar. Walaupun udara xsegar sebab penuh ngan debu yard, tapi boleh layan tengok budak2 buat kerja.

Satu lagi yg dapat aku simpulkan lepas luahan perasaan budak tu adalah..... Ha! Sape2 yg jadi leader tu, humblekan lah diri korang bila berada bersama budak2 yg kerja bawah korang. Diorang ni sebenarnya lagi suka leader yg sempoi, satu kepala dan yg jenis rajin turun padang buat kerja sama2. Kalo yg jenis mengarah dan menunjuk2 je, memang budak2 akan aim. Paling2 pun diorang akan boikot samada xdatang kerja atau buat2 malas. Padahal diorang tak macam tu pun. 

Pada aku semua tu pun bergantung pada keadaan kerja. Bak kata orang, masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang harimau mengaum. Boleh?! 
Eh?! *garu kepala* Betul ke x ntah pepatah tu. Hahaha. 

No comments:

Post a Comment

Bali 2016 - Blue Point Beach, Balangan Beach, End of Trip

Hari terakhir di Bali, kami minta Aris pick-up jam 12 tengahari sebab senang boleh check- out hotel terus. Pagi macam biasa sarapan kat ...