Tuesday, March 12, 2013

:: SESUATU YANG DIRINDUI ::

Tipu sangat la kalau lepas kita balik holiday kita tak rindu tempat yg kita pergi tu. Betul x? Post-holiday syndrom katanya. Hahaha. Nak2 tempat tu cantik tertarik kau memang dabomb! 

Macam aku punya kes, mungkin sebab pertama kali aku travel ke luar negara sendirian berhad. Bukanlah sorang2, tapi bertiga dengan bff + hubby dia. Semua kitorang survey sendiri. Mungkin sebab fefeeling adventure terlebih kot. Hahaha. Jadinya sendiri excited dan sendiri semangat nak explore tempat orang. Dan lepas balik sini, sendiri termimpi2 tempat tu. Hahaha.

Tapi sebenarnya xla susah sangat pun travel sendiri tanpa guna agen ni. Mungkin tempat yg kita nak pergi tu pun memainkan peranan samada senang @ susah jadinya trip kita tu. Aku pun x pernah lagi travel guna agen, jadinya xleh nak komen lebih2. Namanya pun first time travel ke luar negara, kan. Hahaha. Mungkin lain orang, lain kot pilihannya. 

Apa yg penting pada aku, survey sebelum kita gi sesuatu tempat tu. Keluar masuk blog orang tu semestinya la kan. Biasanya, lain orang memang lain komennya. Contoh yg aku nampak, bab makan. Ada gak aku masuk satu blog ni, kata dia kedai makan yg satu tu xsedap. Dia siap rekomen jangan pegi kedai tu. Tapi, lain pulak aku. Dua malam aku makan kat kedai tu. Sedap giler kot. Bff aku & hubby dia pun kata sedap. Sampai brpeluh2 kitorg menikmati makanan kat kedai tu. Menghirup2 siap! Hahaha.

Agak2 rajin tu, jangan lupa print apa2 yg patut. Buat rujukan untuk diri sendiri bila kat tempat orang. Sangat2 berguna ok. Nak2 pulak kalau tempat yg kita nk pergi tu ada public transport. Ha! Macam masa aku gi Singapore dulu. Memang plannya nak guna public transport je. Semua route aku print. Senang sikit nak plan perjalanan. Hehehe.

Sekarang baru aku tau perasaan traveller ni. Best ok, lebih2 lagi kalau trip kita tu berjaya. Tambah2 lagi kalau semuanya kita buat sendiri. Memang kepuasan dihati betul. Hahaha. Memang boleh jadi gian nak travel lagi. Tapi kekangan masa dan biaya tu yg membantutkan. Hahaha. Xpe2. Plan setahun sekali pun ok jugak kan.

No comments:

Post a Comment

Bali 2016 - Blue Point Beach, Balangan Beach, End of Trip

Hari terakhir di Bali, kami minta Aris pick-up jam 12 tengahari sebab senang boleh check- out hotel terus. Pagi macam biasa sarapan kat ...